Nettskolen NooA
  • Velg blant NooAs 100 nettkurs
    • Videregående skole
      • Studiekompetanse
      • Yrkesfag
    • Populære kurs
    • Forfatterskolen
    • Reiselivsskolen
    • Lederskolen
    • Helseskolen
    • Kunstskolen
    • Courses in English
      • Writing Courses
    • Danske kursbeskrivelser
    • Svenske kursbeskrivelser
    • Gode tilbud
  • Om NooA
    • Menneskene
    • Blogg om nettkurs
    • Bli kursleverandør
    • Språkene
Bli student
Prøv NooA gratis
Sign In
Reset Password
Ferdighetshjul
Salg og servicekvalitet
Pris: kr 8800
Lærer: Ellingsen
Innsendinger: 6
Studietimer: 120
Dager tilgang: 180

Meld deg på og start nå

Meld deg på

Lær Salg og servicekvalitet

Salg og servicekvalitet er et studium for alle som arbeider med salg, kunder og kundepleie. Det går grundig gjennom 24 viktige ferdigheter for selgere og ledere som skal følge opp, støtte og coache selgere gjennom en utviklingsprosess. Studiet tar sikte på å øke servicekvaliteten og salget i deltakernes virksomheter ved å utvikle medarbeidernes kunnskaper, ferdigheter, holdninger og motivasjon for å levere bedre arbeidsprestasjoner.

 

Ja takk! Send meg mer informasjon om Salg og servicekvalitet

Spør oss om NooAs nettkurs

Fyll ut skjemaet

Lærer og kursutvikler: Kay Ellingsen

Kay Ellingsen

Kay Ellingsen

Kay Ellingsen er kursutvikler og lærer i Salg og servicekvalitet på Bestselgerskolen. Han er også en av forfatterne av «Bestselgeren», en serie på fire bøker innen salg, service og ledelse. Kay Ellingsen har over 20 års erfaring fra forbedringsprosesser i næringslivet og er spesialist på adferdspsykologi og utvikling av mennesker. Han dokumenterer topp resultater på salg, service og lederutvikling. Flere av Kay Ellingsens kunder har doblet og tredoblet sin omsetning og blitt Gasellebedrifter. Han er kjent for å kvalitetssikre utviklingsprosesser fra A til Å.

Kay Ellingsen
Espen Johanssen

Espen Johanssen

Espen Johanssen er lærer i realfag på NooA videregående skole.

Utdannelse

Han er utdannet ved NTNU (tidligere NTH) ved linjen for fysikk og matematikk og har praktisk-pedagogisk utdanning fra Universitetet i Bergen.

Jobberfaring

Espen Johanssen har jobbet som lærer innen matematikk, naturfag og fysikk på videregående skole siden 2005. Fra 2010 jobbet jeg både innen vidergående og voksenopplæring (AOF Haugaland) før jeg i 2014 gikk helt over til voksenopplæring. Er nå rimelig fersk som nettlærer og håper du som student gjerne gir meg ris og ros, både for min og din egen del smiler

Espen Johanssen

Arnt E Jensen

Lærer på Byggdrifter

Arnt har jobbet som vaktmester siden 1976 og har derfor lang og bred erfaring fra yrket han nå underviser i! Han har fagbrev som motormekaniker og har gjennom årene tatt en lang rekke kurs som har vært av betydning for vaktmesterrollen.

«Jeg er født i Namsos det herrens år 1955. Flyttet til min fars hjemsted Vardø som ettåring, men er også trønder i hjertet. Alle sommerferiene i oppveksten ble tilbragt på Namsens bredd. Jeg er gift og har 4 barnebarn +2 bonus barnebarn. Sommeren tilbringes på hytta i Komagvær med barnebarna eller i båt i Barentshavet hvor jeg kjører turister som fisker eller vil svømme med alker Lomvi og lundefugler. I vinterhalvåret er jeg «klimaflyktning» og tilbringer tiden i vår casa i Spania.

Gikk på Vardø Yrkesskole 1972-1975 Motormekanikerlinjen og fikk godkjent på praktisk og teoretisk prøve som fagprøve, -faget lå ikke under lærlingeloven på det tidspunktet.

Begynte som vaktmester i 1976, ble raskt glad i yrket og sugde til meg alt av tekniske kunnskaper om automatikk og automasjon som de 41 årene i jobb ga meg, har derfor lang og bred erfaring fra yrket.

Samtidig har jeg hatt verv i Fagbevegelsen i til sammen 30 år. Blant annet var jeg med i faggruppen for vaktmestere som bidro til å fremme krav om fagbrev som Vaktmester. I den perioden bidro vi med innspill til både kompetanseplattform og læreplan. Jeg er også medlem i prøvenemda for Byggdriftere i Finnmark.

Nettkursene i Byggdrifter er utviklet av Wiggo Lindseth i henhold til læreplanen, BDR3-01. Oppgavene i studiet er varierte og gir studentene stor valgfrihet med hensyn til løsninger og besvarelser.

Tips til deg som er nettstudent:

  • Les og jobb med fagstoffet og løs oppgavene jevnt og trutt i et tempo som passer din livssituasjon men uten for lange avbrekk. Det kan det ofte være tungt å komme inn i rytmen igjen hvis du har for lange pauser mellom hver studieenhet/kurs.

Jeg skal hjelpe deg så godt jeg kan og svare på spørsmål, og du vil få tilbakemeldinger på innleverte oppgavebesvarelser i løpet av kort tid, høyst noen få dager, uansett om jeg er hjemme, på hytta eller i Spania!»

Arnt E Jensen
Astrid de Mora

Astrid de Mora

Astrid de Mora er ansatt som administrativ leder i Campus NooA fra 1. august 2019. Hun  er også lærer og kontaktperson i Studentlappen, Privatisten og Pedagogen.

Hun har ansvar for samarbeid med og oppfølging av NooA studenter, lærere, kursutviklere og samarbeidspartnere.

Det er få i Norge som har mer allsidig erfaring med nettbasert utdanning enn Astrid. Hun har jobbet med nettstudier på heltid siden 2000 hos Fagskolen Kristania, Norges Yrkesakademi, eCademy og NKI Nettstudier. Hun har fullført mer enn et dusin kurs som nettstudent, undervist mer enn 6000 nettstudenter i studieteknikk, vært lærerveileder for flere hundre nettlærere, og hun har vært rektor. I tillegg er hun som sertifisert Moodle Course designer utviklet mange nettkurs.

«Jeg tok utdannelse etter at jeg ble voksen. Med full jobb og familieforpliktelser var det naturlig å velge nettstudier på grunn av fleksibiliteten det ga – jeg kunne jobbe med studiene når og hvor det passet best for meg. Jeg fikk god hjelp og støtte fra mine nettlærere, slik du også vil få av lærerene på Campus NooA.

Mine beste tips til deg som er nettstudent:

  • Sett av så faste tider til studiene som mulig!
  • Planlegg studiene godt – ta utgangspunkt i når du skal ta eksamen (eller selv ønsker å være ferdig med kurset/kursene dine) og planlegg ut fra det. Da har du en overordnet plan. Deretter er det smart å lage ukeplaner der du setter av tid til alt du skal gjøre, jobb, familie, fritid OG studier. Kanskje er det noe du må forsake (TV-titting?) for å fullføre?
  • Noen ganger kan det kjennes tungt å jobbe med studiet, da er det lurt å tenke litt på hvorfor du meldte deg på? Hva er målet ditt? Hvordan når du det? Forsøk å holde på motivasjonen – kanskje med en liten belønning til deg selv når du har fullført en studieenhet?
  • Bruk forum i kursene dine aktivt – ingen spørsmål er for «dumme» – som regel er det flere som lurer på det samme…
  • Be om hjelp fra lærer eller oss i administrasjonen!

Mine beste tips til deg som er nettlærer:

  • Husk at studentene ønsker raske, gode og personlige tilbakemeldinger og veiledninger på sine oppgavebesvarelser.
  • Presenter deg selv i profilen på læringsplattformen. Skriv gjerne også litt om dine arbeidsrutiner og hvordan studentene kan kontakte deg.

Lykke til med nettstudiene!»

Astrid de Mora
Morten Flate Paulsen - Rektor Campus NooA

Morten Flate Paulsen is CEO of NooA, professor of online education, Acting Secretary General for ICDE – the International Council of Distance and Online Education and former President of EDEN – the European Distance and E-Learning Network, Norway.

My four favourite online education words are flexibility, cooperation, transparency and celebration. Four words that guide my work and are central in my Theory of Cooperative Freedom and Transparency in Online Education.

I have advocated, practiced and studied online education since I started developing the EKKO learning management system in 1986. In 2012, I established NooA – the Nordic open online Academy which has given me hands on experience in most imaginable functions of online education. Besides, I work as a part-time professor of online education at the Norwegian University of Science and Technology. In 2017 I was appointed Vice Chair of the ICDE Board of Trustees and Member of Reference Group at the ICDE Global Doctoral Consortium. In these positions, I benefit from my time as President of EDEN – the European Distance and E-Learning Network and as a member of EADL – the European Association for Distance Learning R&D committee.

For many years, I thrived as director of development at NKI Nettstudier. There, I designed the EKKO computer conferencing and LMS system for distance education and initiated the NKI Internet College in 1987. This was probably the first European online college, and I’m still proud of being a central pioneer and implementer in the period when NKI developed its unique SESAM LMS system and excelled as one of Europe’s first megaproviders of online education and Scandinavia’s largest provider of online courses.

I learned a lot from my years as a doctoral student of adult education and instructional systems at the Pennsylvania State University. My dissertation was on «Teaching Techniques for Computer-mediated Communication» and my research included a survey of 150 online teachers in 30 countries. There, I established The Distance Education Online Symposium (DEOS) in 1990, when working as a graduate assistant at the American Center for the Study of Distance Education. I’m still proud of being the founding editor of DEOSNEWS and the first moderator of DEOS-L – among the world’s very first international online journals and discussion forums.

I also appreciate the friends and colleagues I met, both face-to-face and in Moodle, when I worked part time for Universidade Aberta in Portugal and was appointed Adjunct Professor, at the Athabasca University, Centre for Distance Education in Canada.

I gained valuable experience as regional editor for IRRODL (The International Review of Research in Open and Distance Learning) and EURODL (The European Journal of Open, Distance and E-Learning). I also have some experience from the Editorial Board of the Asian Journal of Distance Education and seminar.net.

I have enjoyed sharing my views and experience in a number of Keynote presentations and probably more than 50 other presentations at international conferences. Looking back, I have also published more papers than I can remember and edited at least twenty major books and reports about online education. More than 100 of my publications are listed in Google Scholar.

Finally, I want to say that I have developed a strong belief in international collaboration through participation in more than a dozen international projects related to e-learning and online education.

My education

Doctor of Education at the Pennsylvania State University, Department of Adult Education and Instructional Systems.

Master of Science in Engineering at the Norwegian Institute of Technology (The University of Trondheim), Department of Electrical Engineering and Computer Science.

My part-time engagements in online education

2017 – Vice Chair at the ICDE Board of Trustees

2017  – Member of Reference Group at the ICDE Global Doctoral Consortium

2016 –  Professor II at the Department of Computer Science, Norwegian University of Science and Technology, Norway

2016 – Board member at FUN – Flexible Education Norway

2013 – 2015. Professor II at Sør-Trøndelag University College, Norway

2012 – 2013. Professor II at Gjøvik University College, Norway

2010 – 2013. President of EDEN – European Distance and E-learning Network

2009 – 2010. Professor associado at Universidade Aberta, Portugal

2004 – 2010. Member of the R&D committee of the European Association for Distance Learning.

1999 – 2005. Appointed Adjunct Professor at the Athabasca University, Centre for Distance Education, Canada

My work history in online education

2012 – CEO of Campus NooA – the Nordic open online Academy

1992 – 2012. NKI Distance Education, Program Director, Director of Development and Professor of Online Education.

1990 – 1992. Doctoral Student at Pennsylvania State University, Editor of DEOS – the Distance Education Online Symposium, and Graduate Assistant at the American Center for the Study of Distance Education.

1989 – 1990. The NKI College of Computer Science, Project Manager for the development, implementation and operation of «The NKI Electronic College».

1986 – 1989. The NKI College of Computer Science, Assistant Professor. Engaged as Project Manager for the EKKO-project, i.e. development, implementation and operation of a computer mediated conferencing system for distance education.

Morten Flate Paulsen
Susan Fooladi

Susan Fooladi er nettlærer på NooAs norskkurs.

Susan Fooladi har en honours B.A i psykologi fra York University i Toronto, og en mastergrad i kulturell, samfunns- og sosialpsykologi fra universitetet i Oslo. Hun har også studert norsk som andrespråk og globalisering og utvikling, og er utdannet lektor med geografi som fagfelt. Susan har inngående kjennskap til krysskulturell kommunikasjon og har jobbet med norsk og samfunnsfagsopplæring for innvandrere i flere år.

Susan Fooladi
Allan Kristensen

Allan Kristensen

Allan Kristensen er lærer i historie og samfunnsfag på NooA Videregående skole. Han er utdannet lektor med hovedfag i historie og allmennlærerutdanning.  Allan jobber til daglig som lærer på Salangen skole i Troms, men har også lang erfaring med nettstudier, også fra NKI Nettstudier der han har undervist i historie og samfunnsfag i mange år.

Allan forteller om sine erfaringer med nettstudier og undervisning i historie og samfunnsfag:

”Jeg synes det er veldig spennende med med fjernundervisning og undervisning over internett. Jeg begynte å jobbe med fjernundervisning i 1999 da denne type undervisning var fjernundervisning i form av brev som gikk med gammeldags post. Mye har forandret seg siden den gang. Nå foregår fjernundervisning i alle hovedsak over internett, og ny teknologi skaper stadig nye muligheter i forhold til læring og undervisning. Dette er kjempespennende!!!

Når du leser samfunnsfag og historie, vil du få større forståelse for verden og det samfunn vi lever i. Kunnskap om fortiden hjelper oss til å forstå nåtiden. Ja, innsikt i historien er det beste utgangspunkt for å forstå den samtiden vi lever i, og hvordan vår verden kan kunne komme til å utvikle seg i fremtida. Historie er identitet; den sier oss noe om hvor vi kommer fra og hvor vi er på vei.

Du som studerer på en nettskole har fordelen av å legge opp ditt eget løp i forhold til når du vil lese og studere, hvor du gjør dette og hvordan du best husker pensum og lærer. Vi er alle forskjellige og erfarer at vi lærer best på litt ulike måter. Noen foretrekker å studere og drøfte sammen med medelever, andre igjen foretrekker selvstudium. På Campus NooA legger vi tilrette for forum/klasserom der en kan drøfte spørsmål med andre, og vi er fleksible for deg som liker best å studere alene i ditt eget tempo.  Og som lærer prøver jeg alltid å svare raskt på spørsmål som du måtte lure på, og gi utfyllende kommentarer på innsendingsoppgaver, slik at du skal være best mulig forberedt til eksamen og videre studier”.

Allan Kristensen
Tove Andersen

Tove Andersen

Tove Andersen er lærer og  på NooAs norskkurs.Hun har også utviklet nettkursene Norsk A2, Norsk B1 og Norsk B2.

Tove Andersen er lektor med mastergrad i flerkulturell og internasjonal utdanning og har mange fag i fagkretsen, bl.a. norsk/norsk som andrespråk, mediekunnskap, Afrikastudier, samt veiledning og ledelse på masternivå. Hun har mange års erfaring med opplæring i norsk og samfunnskunnskap for innvandrere; i voksenopplæring, grunnskole og videregående skole. Har vært sensor og prøveleder på norskprøver og Test i norsk – høyere nivå i flere år. Tove har arbeidet med IKT i undervisningen og nettbasert opplæring i mange år.

Tove Andersen
Thomas Lervik Engåvoll

Thomas Lervik Engåvoll

Thomas Lervik Engåvoll er kursutvikler og nettlærer i fysikk ved NooA videregående skole.

Han er kjent av mange for sine faglige blogginnlegg www.lektorthomas.wordpress.com og Youtube presentasjoner https://www.youtube.com/c/ThomasLervikEng%C3%A5voll

Han er sivilingeniør fra NTH, har grunnfag i kjemi fra Universitetet i Oslo og kjemi med fagdidaktikk som kvalifiserer til undervisning i kjemi på videregående skole. I tillegg har han Praktisk Pedagogisk Utdanning fra NTNU, diverse fysikkfag fra UiO og IKT i læring 1, 2 og 3, videreutdanning fra Høgskolen i Sør-Trøndelag.

Thomas Lervik Engåvoll har mange års erfaring som lærer og underviser nå i fysikk, kjemi, matematikk, naturfag og geografi på Røros videregående skole. Han har også to år med kjemiundervisning og et år med naturfagundervisning på Nettskolen i Sør-Trøndelag. I tillegg har han omfattende erfaring som eksaminator/sensor på muntlig privatisteksamen.

Thomas Lervik Engåvoll
Kay Ellingsen

Kay Ellingsen

Kay Ellingsen er kursutvikler og lærer i Salg og servicekvalitet på Bestselgerskolen. Han er også en av forfatterne av «Bestselgeren», en serie på fire bøker innen salg, service og ledelse. Kay Ellingsen har over 20 års erfaring fra forbedringsprosesser i næringslivet og er spesialist på adferdspsykologi og utvikling av mennesker. Han dokumenterer topp resultater på salg, service og lederutvikling. Flere av Kay Ellingsens kunder har doblet og tredoblet sin omsetning og blitt Gasellebedrifter. Han er kjent for å kvalitetssikre utviklingsprosesser fra A til Å.

Kay Ellingsen

Wiggo Lindseth

Wiggo Lindseth er engasjert av Fagakademiet for å utvikle våre nettkurs i Byggdrifterfaget. Han har 16 års yrkeserfaring fra videregående skole i tillegg til at han har hatt fagansvar for mange forskjellige nettkurs som fagsjef ved NKI Nettstudier.

Wiggo Lindseth

Scott Evans received his GCSM Trading Diploma as an online student in Denmark

I am very happy to have found the online GCSM trading Diploma course to give me the possibility to learn how to trade. I did want to sign up for the actual classes but this was not a possibility for me at this time, so it was great to be able to do it online from home. It has been great to learn about trading and Wayne has been very good in responding and giving more advice by email. I would certainly recommend this course to someone interested in learning to trade.

 

Scott Evans
Berardino Raimondo is an Italian online student

Berardino Raimondo completed the GCMS Trading Diploma in Italy

Hi guys! I’m Be, an Italian student.

Did you know: the word «student» comes from the latin verb «studeo», which means ‘to desire something’, ‘to aspire to something’, ‘to be passionate about something’..

What surprised me here at NooA was this passion: you can breath it everywhere. And I felt immediately ‘at home’.

NooA has given me the privilege to study the GCMS Trading Diploma with Wayne Walker. This man is one of my best preferred heroes of all times. I can say many great things about him. If you read his book, «Trading Reality», you’ll see by yourself how in just one paragraph he could get to the heart of decades of academic studies on momentum strategies.

When I enrolled in the course, I overloaded him with a lot of questions. And he patiently answered them all, in a matter of few minutes. He furthered my learning with a lot of additional material. And he reviewed my final assignment during his free-time in the week-end. I’ve never seen a person such sincerely and altruistically committed to teaching.

All my final compliments to Morten, CEO of NooA. An extraordinary personality: keen, humble, rigorous and patient. But most of all I appreciated his visions and his efforts toward cooperative learning.

Additional reading: Forex online course: Interview with Wayne Walker

Berardino Raimondo
Paul Bø - kursutvikler ved Campus NooA

Paul Bø

I have seven years experience in assisting Norwegian and International startups: Developing business support services, teaching at a multitude of startup seminars, individual counselling and mentor support to International entrepreneurs.

My key area of competence are: Assisting startups through teaching and individual support, business planning and execution, marketing and sales. Global minded, entrepreneurial.

Paul Bø
Marit Fuglaas - nettstudent på Forfatterskolen NooA

Marit Fuglaas

På skrivekursene til Campus NooA får man utvikle sine skriveferdigheter. Man lærer å skrive litterært. Når man sender inn en oppgave, får man en grundig tilbakemelding. Tilbakemeldingen består av både ris og ros. Der fremheves det som er positivt med oppgaven, og man får beskjed om svakheter som bør forbedres. De tekstene som er knyttet til hver oppgave er også lærerike. De inneholder råd og tips om hvordan man skal utvikle skriveferdighetene.

Det som også er positivt med skrivekursene er at man kan bruke den tiden man behøver. Derfor kan man fint kombinere kursene med andre ting i hverdagen som f.eks jobb.

Marit Fuglaas
Silje Mykkeltvedt - nettstudent på NooA videregående skole

Silje Mykkeltvedt

Jeg bor for tiden i Norge, men bodde i Bremen i Tyskland da jeg startet med studiene i august i fjor. Måtte flytte hjem fordi studiene tok mer av tid og penger enn jeg hadde regnet med, noe som for så vidt ikke var negativt men noe som jeg prioriterte mer enn jobb. Jeg har siden august tatt påbyggingsfag som jeg mangler for å få studiekompetanse, det vil si Norsk, Naturfag, Historie og Matte 2P-Y.

Jeg har hatt en positiv opplevelse og læring med NooA. Jeg synes lærerne er veldig flinke med å hjelpe til hvis det skulle være noe man står fast med. Jeg har alltid fått svar innen et par timer til en dag på mailene som jeg har sendt.

Det å studere på nettet i utlandet synes jeg var helt supert, for det første er det flott at det er mulig også fra andre land enn Norge og det andre at man har mulighet til å få støtte fra Lånekassen når man studerer i utlandet. Jeg vil absolutt anbefale NooA for andre som vil ta opp noen fag, forbedre karakterene eller lære noe helt nytt. Lærerne er flinke med å komme med konstruktiv kritikk, noe som gir meg motivasjon til å bli bedre og yte mitt beste.

Silje Mykkeltvedt
Ana Gonçalves

Ana Gonçalves recommends NooA’s online drawing course

As a Portuguese artist and student, I see Bodil Eide as one of the best teachers I have ever had. I absolutely trust her and trust the exercises. The Drawing course is wonderfully crafted and Bodil’s language is simple and clear, yet rich and full of (pertinent) content.

As for my own progression, I just wish I had more time to devote to the marvellous practice of Drawing. There’s no end for what one can learn and discover with the exercises and tools of this Drawing course. They can be practiced forever, their range of possibilities and applications is immense.

The pedagogical materials (videos with demonstrations, images, introductory lectures) are the most appropriate and resonant. (One of them has changed my life!… 🙂 )

Ana Gonçalves
Trading diploma testimonials forex kursus

GCMS Trading diploma testimonials

Here are four trading diploma testimonials from students at GCMS – Global Capital Market Solutions

Trading diploma testimonial from Tilman Koblitz:

I just wanted to give you a quick feedback of how useful the Advanced GCMS Trading Diploma that I took in January at CBS has been for me so far.

I finished my PhD in Wind Energy, and had job interviews since. Especially for a technical guy like me that tried to break into energy & commodity trading, it has been extremely useful to have your Diploma on my CV. In almost every job interview the hiring manager asked me about the diploma, and according to their feedback it often made the difference between me and other applicants. Compared to studying 3 years for my PhD and 5 years for my master degree, your course at CBS was one of the best time and money I invested into my education.

After having had different offers I decided to start as an «Asset Optimization Continental Manager» on the commodity trading desk in Amsterdam.


Trading diploma testimonial from Søren, an engineer with zero trading experience:

I’ve spent my morning watching some of your educational videos and some of your written material. Decided to follow your setup and tips in the Practical Trading Guide «Golden nuggets» that you shared the other day. Safe to say, I actually manage to find a good short opportunity using Bollinger Bands and RSI together for the first time. So far I am in for a good profit, have a great weekend!


Trading diploma testimonial from Azur Jasarevic:

I want to thank you for a great course! I find you truly inspiring and I want you to know that you have opened my eyes for trading!

I believe that anyone can acquire the knowledge needed to educate, but a lot of them fail when it comes to delivering the message to others. This is where you truly amazed me, how pedagogical, motivational and charismatic you were. With that said, I sincerely hope that you will keep on educating people, because what you are doing, and mainly how you are doing it, is genuinely appreciated.

I wish you the best of luck in your future!


Trading diploma testimonial from Fernandes, Quantitative Developer at RBS Global Banking & Markets:

I was at one of your trading courses and it was actually very helpful at my new job as quant developer at Royal Bank of Scotland. I actually understand their products and trading systems.

GCMS Trading diploma testimonials
Wayne Walker

Wayne Walker

Wayne Walker is course developer and teacher for the trading courses at Campus NooA.

Wayne Walker is the Director of a global capital markets education and consulting firm. He has several years experience in leading and coaching teams of Investment Advisors and has managed top performing teams in the Private Client Group based on Bench Mark Earnings (BME). Mr. Walker has trained traders of the Citi-FX Pro program in London. He also developed the ‘Trading Rights’ program at Saxo Bank by which Investment Advisors were required to complete before being allowed to trade. He is a certified trainer in Markets in Financial Instrument Directive (MiFID) EU and is qualified to advise «A» clients.

Mr. Walker is a frequently invited guest capital markets commentator on several live international TV & radio programs. He was an invited speaker at the 2009 Regional Conference on Investments and the Capital Markets where he delivered a presentation on «Accumulating Wealth through the Regional Stock Exchange» to regional Heads of States and Finance Ministers in Montego Bay at the Rose Hall Country Club.

Mr. Walker is available, to suitable candidates, for trade coaching and portfolio consulting.

Mr. Walker holds the several certifications and has worked in following positions:

  • Director-Founder, (GCMS) Global Capital Market Solutions, Denmark
  • Manager, Sales Trading, North America & Middle East, Saxo Bank, Denmark
  • B.sc State University of New York, College at Buffalo, USA
  • NASD Series 3 – License to trade & advise on futures contracts in the US Market
  • ACI (Financial Markets) Dealing Certificate – Passed with Distinction (highest level), France
  • Trained in Bloomberg & UBS Bank’s FX Options quoting software
Wayne Walker
Eli-Anita Schøning: mine erfaringer med nettkurs i tegning

Mine første erfaringer med nettkurs i tegning

Jeg var nybegynner da jeg meldte meg på NooAs nettkurs i tegning. Jeg hadde forsøkt å lære meg å tegne ved å titte på YouTube-filmer, men videoene jeg studerte hadde en veldig «ingeniør-preget» stil, og gjorde tegning til en kjedelig og tidkrevende oppgave. Så meldte jeg meg på tegnekurset til Bodil, og allerede i første studieenhet ble jeg positivt overrasket. Her ble jeg presentert for kroki og formskisser (som jeg for øvrig ikke hadde hørt om før). Det jeg likte spesielt godt med disse øvelsene var at fokus på resultat ble borte, jeg kunne lage kruseduller – og kalle det tegning, og best av alt – øvelsene var så konkrete at de kunne gjøres overalt. Jeg, som hadde strevd med å skape en tredimensjonal følelse i mine tegninger, hadde nå fått noen enkle øvelser for dette. Bodil gir raske og fyldige kommentarer i sine tilbakemeldinger, og har gitt meg troen på at selv en nybegynner i voksen alder kan lære seg å tegne.


My first experiences with a web-based drawing course

I was a novice when I signed up for NooA’s internet drawing course. I had tried to learn drawing by watching YouTube-films, but the videos I studied had a very “engineer-like” style, and made drawing a boring and time-consuming task. So, I signed up for Bodil’s course, which already in the first lesson gave me a positive surprise. I was introduced to gesture drawing and volume sketches (which, by the way, I had not heard of before). What I liked especially about these exercises was that there was no focus on results; I could just “scribble” and call it drawing, and best of all – the exercises were so specific that they could be done anywhere. I, who always had found it difficult to acquire a sense of three-dimensionality in my drawings, now had some simple exercises for this. Bodil gives swift and extensive feedback, and has made me believe that even an adult beginner can learn how to draw.

Eli-Anita Schøning
Bjørn Z. Ekelund - nettlærer på Campus NooA

Bjørn Z. Ekelund

Bjørn Z. Ekelund, cand.psychol., University of Oslo and MBA, Henley Management College, founder of Human Factors AS, Norway. He is the creator of and has been the person most central to the development of Diversity Icebreaker; he has delivered his MBA dissertation on Red, Blue and Green. He is one of the most renowned and established experts in Norway within the fields of collaboration, team development, communication and management across functional roles and cultural diversities. He is dedicated to searching for innovative solutions for how practice and theoretical understanding can feedback to each other and create new qualities. He has contributed with his professional and scientific expertise to numerous research projects, articles and books. He teaches, speaks on events and conferences and facilitates change processes throughout the world.

Bjørn Z. Ekelund
Piotr Pluta - nettlærer på Campus NooA

Piotr Pluta

Piotr Pluta, is an organizational psychologist and has been working closely with the Diversity Icebreaker ever since he became member of Human Factors in 2011. He holds an MSc degree in Psychology from the University of Wrocław, Poland. He has also studied at the University of Valencia, Spain and at the East Carolina University, NC, USA. Piotr works with the tool in his consultative practice with clients and trains other facilitators in its application. He participates in the development and research activities, including validation studies and cultural validation studies.

Piotr Pluta
Inger Marie Ellingsen: Nettkurs i styrearbeid - nettlærer på Campus NooA

Inger Marie Ellingsen

Inger Marie Ellingsen er lærer på NooAs kurs i styrearbeid. Hun har også utviklet kursene Grunnleggende styrearbeid, Eiere og aksjonærer, Styremøte, agenda og protokoll og Daglig leder og styret.

Hun er daglig leder av Styre og Ledelse AS der hun har ansvaret for den totale driften i tillegg til å være foreleser og rådgiver. Hun er utdannet cand. mag. fra Universitet i Oslo, har en master i management fra BI, samt ettårig pedagogisk utdanning. Inger Marie Ellingsen har også omfattende leder- og arbeidserfaring fra Telenor og media.

Intervju

I dette intervjuet med Inger Marie Ellingsen sier hun blant annet:

– Kursene i styrearbeid er utviklet gjennom mange års kursvirksomhet, og er nå etablert som nettkurs. Målsettingen med nettkursene er å få en solid gjennomgang av det som er viktig å ha kunnskap om for dem som har tilknytning til styrearbeid på ulike måter.

– De passer for alle som er interessert i styrearbeid eller er eiere, observatører, styresekretærer, styremedlemmer, styreledere og daglig ledere. Dersom du er med i et lag, en forening eller et borettslag kan du også ha glede av disse nettkursene, fordi det gir innsikt i hva man må ta hensyn til dersom man er medlem av et styre.

– De tar utgangspunkt i sentrale emner med tilhørende relevante spørsmål. Alle kursene har relevante artikler som viser hvor aktuelt dette tema er for dem som sitter i styrer. Kursene har også dokumentmaler som kan benyttes i det praktiske styrearbeidet.

– Vi i Styre og Ledelse er levende opptatt av styrearbeid i norske bedrifter, og hvordan man kan benytte styret til å øke lønnsomheten til virksomheter. Dette engasjementet ønsker vi skal smitte over på studentene.

 

Inger Marie Ellingsen
Bodil Eide - nettlærer på Campus NooA

Presentasjon av Bodil Eide på norsk

Bodil Eide er lærer og kursutvikler på NooAs tegnekurs på nett.

Jeg er utdannet billedkunstner fra Bergen og Oslo, og har pedagogiutdannelse som kunstlærer fra Firenze. Jeg bor nære Lisboa i Portugal og jobber sammen med min mann Paulo. Vi organiserer for tiden tegnekurs både for nybegynnere og de med mer erfaring. Vi holder kurs i kreativitet og kunstnerisk praksis for amatører og unge kunstnere, vi holder kurs for lærere, samt konferanser og museumsbesøk der vi inviterer til forskjellige måter å se på og oppleve kunst på.

Du kan se vår webside her: http://bodilandpaulo.squarespace.com/

Følg oss gjerne på Facebook også: https://www.facebook.com/bodilandpaulo

Intervju med Bodil Eide

I et intervju om sine erfaringer som nettlærer i Tegnekurset på NooA sier Bodil Eide blant annet:

– Jeg oppmuntrer alle elevene til å bruke Tankedelingsoppgavene mens de jobber med tegnekurset. Jeg ser at dette er svært positivt for læringen. Det er veldig viktig for meg å gi individuelle tilbakemeldinger på deltakernes tegninger, de trenger mer enn bare kursmaterialet for å ha framgang. Jeg gir gode råd om hva hver enkelt trenger. Jeg har vært tegnelærer i mange år og vet at elevene ofte ikke ser hvor mye de har lært og hvor deres kvaliteter ligger, så jeg gir mange oppmuntrende kommentarer og praktiske råd basert på mine konkrete observasjoner. Det er mye morsommere når både elev og lærer bryr seg og er engasjerte!

– Kursdeltakerne tar bilder av tegningene sine med mobiltelefon eller digitalkamera, og laster dem opp. Slik kan jeg og de andre deltakerne se tegningene, og kommentere på dem…


Presentation in English

I completed my studies in painting and visual arts in Bergen and Oslo, Norway, and trained as an arts teacher in Florence, Italy. I live near Lisbon in Portugal where I work with my husband Paulo. At present, we organise drawing courses both for beginners and more experienced students. We give courses in creativity and artistic practice for amateurs and young artists, we organise seminars for teachers, as well as conferences and museum sessions where we invite to various ways of looking at and experiencing art.

Bodil Eide
Jeremy Roe

Jeremy Roe

Jeremy Roe is an expert in the painting of Diego Velázquez and the culture of seventeenth-century Spain. He is Honorary Research Fellow at the University of Nottingham and is currently based in Spain, where he is pursuing further research as well as teaching seminars at the Universitat de Barcelona. Amongst other recent publications he has completed a translation of the Adiciones a algunas imágines written by Velázquez’s teacher Francisco Pacheco. It will be published by St. Joseph’s University Press.

Jeremy Roe
Holistisk sundhed

Kaisa Hafredal

Kaisa Hafredal er kursforfatter og lærer i Helhetlig helsekurs på Helseskolen. Hun er utdannet kostholdsveileder ved Tunsberg medisinske skole og har en master i NLP coaching. I tillegg til en rekke ulike kurs innen kosthold/ernæring, yoga, mindfulness og meditasjon. Hun har etablert firmaet Balanse i hverdagen som tilbyr kostholdscoaching og felles aktivitetsturer i tillegg til helsebloggen www.balanseihverdagen.no. Kaisa er turleder i DNT Turistforeningen og Jomfrureiser. Hun er lidenskapelig opptatt av helse, ernæring og hvordan mat, aktiviteter og tanker påvirker oss!

Blogg og intervju

Les mer på bloggen til Kaisa Hafredal www.balanseihverdagen.no.  I dette intervjuet der Kaisa Hafredal deler sine erfaringer med nettkurset Helhetlig helse, sier hun dette om målet og visjonen for kurset sitt:

– Jeg ønsker å hjelpe deltakerne med å oppnå balanse i hverdagen med en sunn livsstil. De får kunnskap om hvordan de kan etablere et godt kosthold som vil gi bedre helse, mer energi og overskudd. Kurset gir også en innføring i hvordan man kan balansere aktivitet og hvile for å øke fysiske og mentale prestasjoner i hverdagen.

– Jeg vil gjerne bidra til å forebygge sykdom og oppnå god helse i samfunnet. Jeg har et ønske om å motivere og inspirere til sunn livsstil og er opptatt av helheten i mennesket. Det er viktig å legge vekt på sammenhengen mellom kosthold, aktivitet og mental innstilling. Jeg mener det er nøkkelen til god helse.

Kaisa Hafredal

 

Introduksjonspris: 8800 kr

Varighet: Du får tilgang til kursene i 180 dager fra du melder deg på. Kursene tilsvarer ca. 120 timer effektivt arbeidsinnsats.

Læremidler som inngår i kursprisen: Salg og servicekvalitet: Nettsider med oppgaver: NooA, 2016.


Bestselgerskolen bøkerLærebøker må du bestille gjennom www.bestselgerskolen.no 

  • Bok 1. Bestselgerens 24 ferdigheter
  • Bok 2. Bestselgerens kommunikasjon
  • Bok 3. Prestasjonsledelse av Bestselgeren
  • Bok 4. Bestselgerens verktøykasse

Du får 50 % rabatt dersom du bestiller studiets 4 bøker samlet via denne nettsiden.

Målgruppe: Alle som arbeider med salg, kunder og kundepleie. Studiet er også for deg som er operativ leder og skal følge opp, støtte og coache dine selgere gjennom en utviklingsprosess.

Forkunnskaper: Det er ingen formelle krav til forkunnskaper for å begynne på studiet.

Salg og servicekvalitetTilbakemeldinger og kursbevis: Hvert kurs har en innsendingsoppgave som læreren kommenterer og vurderer. Når alle innsendingene er bestått, vil du få tilgang til et elektronisk kursbevis. Kursbeviset har sitt eget symbol som vist i bildet og din egen nettadresse. Om du vil, kan du for eksempel dele det med andre på Facebook og LinkedIn.

Beskrivelse: Studiet består av seks kurs som til sammen tar for seg bestselgerens 24 ferdigheter slik de er listet opp her:

Kurs 1. Planleggingsfasen

I dette kurset lærer du å forberede deg slik at du selger mest mulig effektivt. En god salgsstrategi sikrer at alt arbeid som gjøres, fører frem mot målet «Effektivt salg». Kurset omfatter ferdighetene fra 1 til 4 i ferdighetshjulet. Det innebærer at du skal lære å planlegge salget, kommunisere med dine kunder på deres premisser, lage selgende skriv og avtale møter. Les Introduksjon til planleggingsfasen.

1. Salgsstrategi: Lær å finne kunden kostnadseffektivt.
2. Visuell, auditiv og kinestetisk (VAK) kommunikasjon: Lær rask og effektiv kommunikasjon med dine ulike kunder på deres premisser.
3. OILA-post: Lær å selge dine produkter gjennom skriftlig materiale som vekker oppmerksomhet, interesse, lyst og aksjon (OILA).
4. Booke møte: Lær å avtale tidspunkter og steder for salgssamtaler.

 

Kurs 2. Behovsfasen

I dette kurset lærer du å avdekke og kartlegge kundens behov. Det tar for seg ferdighet 5-8 i ferdighetshjulet som innebærer å skape kontakt, lede møter, kartlegge behov og beherske lytte- og spørreteknikker. Les Introduksjon til Behovsfasen.

5. Skape kontakt: Lær å vekke oppmerksomhet og interesse samtidig som du bygger tillit.
6. Møteledelse: Lær å få kunden til åpne seg, fortelle om sine behov og dermed komme et steg videre i salgsprosessen.
7. Kartlegge behov og lytte: Lær å klargjøre situasjonen og å komme til felles enighet om utfordringen.
8. Spørreteknikk: Lær å styre oppmerksomheten mot dine produkter.

 

Kurs 3. Løsningsfasen

Dette kurset handler om hvordan man kan øke kundenes lyst på produktet slik at de MÅ ha det. Det tar for seg ferdighetene 9-12 i ferdighetshjulet der du lærer å argumentere for produktet, presentere produktet, avklare pris og rabattspørsmål og håndtere innvendinger. Les Introduksjon til løsningsfasen.

9. Argumentere: Lær å overbevise kunden om at din løsning er den beste.
10. Presentasjon: Lær å få kunden til å ta eierskap til produktet – og like det.
11. Pris & rabatt: Lær å oppnå størst mulig fortjenestemargin.
12. Innvendinger: Lær å forankre beslutningen om kjøp.

 

Kurs 4. Tilbudsfasen

Dette kurset handler om å avslutte salget, dvs. å komme til enighet om pris og løsning. Det tar for seg ferdighetene fra 13 til 16 i ferdighetshjulet der du lærer å tolke kjøpssignaler, forstå kundens kjøpsprosess og utforme et uimotståelig tilbud samtidig som du håndterer stress. Les Introduksjon til tilbudsfasen.

13. Kjøpssignaler: Lær å legge til rette for kjøp ved å innfri kundens forventninger.
14. Kjøpsprosessen: Lær å lede kunden til kjøp.
15. Utforming: Lær å utforme et tilbud som gjør at kunden kjøper av deg.
16. Stressmestring: Lær å håndtere både kundens og ditt eget negative stress.

 

Kurs 5. Avslutningsfasen

Dette kurset fokuserer på hvordan man kommer til enighet om kjøp og sikrer salget. Det tar for seg ferdighetene 17-20 i ferdighetshjulet, og du skal lære om hvordan du får orden, unngår utsettelser, bruker din emosjonelle intelligens (EQ) og gjennomfører forhandlinger. Les Introduksjon til avslutningsfasen.

17. Lukket salg: Lær å få ordren slik at du og ditt firma tjener penger.
18. Unngå utsettelser: Lær å lukke salget raskest mulig slik at likviditeten blir god.
19. EQ: Lær å være tilstrekkelig sensitiv for kundens signaler samtidig som du håndterer avvisning.
20. Forhandlinger: Lær å gjøre kunden fornøyd til minst mulig kostnad.

 

Kurs 6. Oppfølgingsfasen

Dette kurset handler om hvordan du kan selge mer. Det tar for seg ferdighetene 21-24 i ferdighetshjulet og du lærer om å forstå, yte servicekvalitet, gjennomføre påfølgende salg, pleie kunden og håndtere klager uten å gå i forsvar. Les Introduksjon til oppfølgingsfasen.

21. Servicekvalitet: Lær å gjøre kundene fornøyde, slik at de kjøper, kjøper igjen og anbefaler deg til andre.
22. Påfølgende salg: Lær hvordan kundene velger å kjøpe mer av deg – enten der og da eller at de kommer igjen.
23. Kundepleie: Lær å sikre deg at kunden er fornøyd med kjøpet og kommer tilbake for service og påfølgende kjøp.
24. Klagehåndtering: Lær å få kunden til å oppleve hele klageprosessen som god.

 

Lag din egen bruker for å logge deg på Campus NooA og motta nyheter om våre nettstudier:

Få din egen bruker på NooA

Take the course to view this content

Nettkurs og nettstudier for deg - klikk på bildet og les kursbeskrivelsen

DMV-Pluss logo - marematikk for ungdomsskolen
DVM-Pluss
Pris: Gratis
Lærer: ingen
Hovedopplegg: 4
Dager tilgang: 30
Generell studiekompetanse
Generell studiekompetanse
Pris: kr 37.890 for 7 kurs
Innsendinger: 42
Studietimer: 1150
Dager tilgang: 365
Lånekassen: 100 %
Påbygging til generell studiekompetanse
Påbygging til generell studiekompetanse
Pris: kr 34.990 for 6 kurs
Innsendinger: 31
Studietimer: 840
Dager tilgang: 365
Lånekassen: 100 %
Studiekompetanse for fagarbeidere
Studiekompetanse for fagarbeidere
Pris: kr 24.490 for 4 kurs
Innsendinger: 24
Studietimer: 645
Dager tilgang: 365
Lånekassen: 78 %
Byggdrifterfaget - nettkurs i Byggdrifterfaget
Byggdrifterfaget
Pris: kr 19.750 for alle 5 kurs
Lærer: Arnt E Jensen
Innsendinger: 26
Studietimer: 477
Dager tilgang: 365
Lånekassen: Ja
Internkontroll og kommunikasjon - nettkurs i byggdrifterfaget
Internkontroll og kommunikasjon
Pris: kr 4250
Lærer: Arnt E Jensen
Innsendinger: 5
Studietimer: 95
Dager tilgang: 365
Lånekassen: Ja
Ventilasjon og elektriske anlegg - nettkurs i Byggdrifterfaget
Ventilasjon og elektriske anlegg
Pris: kr 4250
Lærer: Arnt E Jensen
Innsendinger: 6
Studietimer: 95
Dager tilgang: 365
Lånekassen: Ja
Varme og sanitæranlegg - nettkurs i byggdrifterfaget
Varme og sanitæranlegg
Pris: kr 4250
Lærer: Arnt E Jensen
Innsendinger: 6
Studietimer: 96
Dager tilgang: 365
Lånekassen: Ja
Enøk - nettkurs i byggdrifterfaget
ENØK
Pris: kr 4250
Lærer: Arnt E Jensen
Innsendinger: 4
Studietimer: 96
Dager tilgang: 365
Lånekassen: Ja
Skrivekurs for barn og ungdom
Skrivekurs for barn og ungdom
Pris: kr 2290
Lærer: Jørstad
Innsendinger: 5
Studietimer: 24
Dager tilgang: 90
Forlenget tilgangstid
Forlenget tilgangstid
Dager: 14, 60, 120 eller 180
Pris: fra kr 450
Styrearbeid
Styrearbeid
Pris: kr 6.420 for 4 kurs
Lærer: Ellingsen
Innsendinger: 1
Studietimer: 20
Dager tilgang: 180
Fysikk 1
Fysikk 1
Pris: kr 5990
Lærer: Thomas Lervik Engåvoll
Innsendinger: 5
Studietimer: 140
Dager tilgang: 365
Lånekassen: 17 %
Matematikk 1P-Y - Ta mattekurs på nett og gå opp til eksamen som privatist
Matematikk 1P-Y
Pris: kr 4200
Lærer: Johanssen
Innsendinger: 3
Studietimer: 84
Dager tilgang: 365
Lånekassen: 10 %
Fysikk 2
Star
Beskyttet: Fysikk 2
Pris: kr 5990
Lærer: Johanssen
Innsendinger: 5
Studietimer: 140
Dager tilgang: 365
Lånekassen: 17 %
Tegnekurs - Drawing course - teckningskurs - tegnekursus
Tegnekurs
Pris: kr 3990
Lærer: Eide
Innsendinger: 6
Studietimer: 40
Dager tilgang: 180
logo

NooA - Nordic open online Academy - nettskolen som følger din timeplan.

Finn ditt nettkurs og start i dag. Lær når og hvor du vil – i et sosialt miljø med gode lærere og individuell oppfølging.

Kontakt oss

E-post: post@nooa.no

Telefon: +47 64809002

Facebook

NooA - Nordic open online Academy

Org.nr: 998587883
Kontonr: 1503.28.74298
Vipps: #82814

Om NooA

Bli student

Om NooA

Bloggen

Menneskene

Intervjuer med lærere

Intervjuer med studenter

Nyheter

Presseomtale

Pedagogikk

Teknologi

Kursoversikt

Helseskolen

Forfatterskolen

Kunstskolen

Språkkurs

Norskkurs

Mattekurs

Reiselivsskolen

Lederskolen

Gode tilbud

Populære kurs

Møteplasser

Kurs på engelsk

Kurs på dansk

Kurs på svensk

Kurs under utvikling

Alle kurs

Videregående skole

Påbygging til generell studiekompetanse

Generell studiekompetanse

Spesiell studiekompetanse

Byggdrifter

Helsefagarbeider

Barne- og ungdomsarbeider

Reiseliv Vg2

Salg, service og sikkerhet Vg2

Service og samferdsel Vg1

Alle kurs på videregående skole

Tilby dine kurs

Vi har alt du trenger for å
utvikle, selge, markedsføre
og gjennomføre dine kurs
på nettet.

Gjør som Fagakademiet,
Adopsjonsforum,
Asker Næringsråd,
Bestselgerskolen,
Forfatterskole.dk,
Styre og Ledelse,
Norsk Turistutvikling,
Reiseliv.no
og GCMS

Bli kursarrangør hos NooA - Kontakt oss

  • social-icon
  • social-icon
  • social-icon
  • social-icon
  • social-icon